E-Fatura Nedir? Türkiye’de E-Fatura Zorunluluğu
E-Fatura, elektronik ortamda düzenlenen, imzalanan ve arşivlenen bir fatura türüdür. E-Fatura, Türkiye’de zorunlu hale getirilmiştir ve tüm ticaret yapan işletmeler ve müşteriler için geçerlidir.
E-Fatura, vergi dairesine ve müşteriye elektronik ortamda iletilerek arşivlenir. E-Fatura sistemi, işletmelerin vergi mevzuatına ve yasal düzenlemelerine uyum sağlamalarını kolaylaştırmak için hayata geçirilmiştir.
e-Faturaya Geçmek Maliyetli Oluyor mu?
e-Faturaya geçişin farklı yolları var. Geçiş sırasında aktivasyon ücreti, entegrasyon ücreti, mali mühür ücreti, fatura başı ödeme gibi çeşitli giderlere maruz kalabilirsiniz.
Ancak, bu giderlerin maliyeti kullandığınız sistemin ve ihtiyaçlarınızın ne kadar kapsamlı olduğuna bağlı olarak değişebilir.
E-Fatura Entegrasyonu
Örneğin, e-fatura entegrasyonu için bir yazılım satın alma maliyeti, bir API kullanma maliyeti, veya bir hizmet aboneliği maliyeti olabilir. Ayrıca, mali mühür ücreti, yalnızca mali mühür kullanmak istiyorsanız ödemeniz gereken bir maliyet olabilir. alabilirsiniz.
Bulut Tabanlı E-Fatura Programı
Bir çok bulut tabanlı programda ücretsiz geçiş imkanı sunulurken 1.000 fatura kontörü hediye olarak veriliyor. www.tamsoft.com.tr adresinden inceleyebileceğiniz Tamsoft yazılımda ilk geçişte hediye kontör veriyor ve kontör maliyetleri oldukça uygun.
e-Fatura Entegrasyon Ücreti Ödemek Gerekli mi?
e-Fatura entegrasyonu için ödeme yapmak gerekli olabilir, ancak bu tür bir maliyetin olması zorunlu değildir. e-Fatura entegrasyonu için birçok farklı seçenek mevcuttur ve bunların maliyeti değişebilir.
Kendi Yazılımını Kullanma
İşletmeler, e-Fatura sistemini kendi yazılımlarını kullanarak entegre edebilirler. Bu durumda, sadece e-Fatura sistemi ücreti ödenecektir.
Diğer işletmeler, e-Fatura entegrasyonunu yazılım veya hizmet sağlayıcıları aracılığıyla yapabilirler. Bu durumda, entegrasyon ücreti, yazılım satın alma veya hizmet aboneliği maliyeti olabilir.
Entegratör Firmalar
Bazı e-Fatura sağlayıcıları, entegrasyon ücreti talep etmeyebilir, ancak bu durumda başka bir ücreti talep edebilirler (örneğin, fatura başı ücreti).
Bu nedenle, e-Fatura entegrasyonu için ödeme yapmak gerekli olmayabilir, ancak bu seçenekleri ve maliyetleri araştırarak karar vermeniz tavsiye edilir.
e-Fatura Başvuru Süreci Çok Zor mu?
e-Fatura başvuru süreci genellikle oldukça basit ve kolaydır. Türkiye’de e-Fatura sistemi, Gelirler İdaresi Başkanlığı GİB tarafından sağlanan ve işletmelerin kullanabileceği bir sistemdir.
E-Fatura Sistemine Kayıt
Başvuru sürecinde gereken belgeler arasında işletme kayıt belgesi, T.C. kimlik numarası, vergi numarası gibi bilgiler yer alır. Ayrıca e-Fatura kullanmak isteyen işletmelerin vergi dairesinde E-Fatura sistemine kayıtlı olması gerekmektedir.
e-Fatura Benim Firmama Uyar mı?
E-Fatura, tüm ticaret ve hizmet sektörlerinde kullanılabilir. E-Fatura sistemi, ticaret yapılan her türlü ürün ve hizmet için kullanılabilir.
Ayrıca, e-Fatura sistemi, ticaret yapan şahıs şirketleri veya limited şirketler gibi farklı türde işletmeler için de uygun olabilir. E-Fatura, aynı zamanda bireysel veya kurumsal müşterilere yönelik hizmetler için de kullanılabilir.
e-Faturaya Geçmek Gerekli mi?
Türkiye’de, e-Fatura kullanımı zorunlu hale getirilmiştir. E-Fatura uygulaması Türkiye’de 2015 yılında yürürlüğe girmiştir.
Bu uygulama ile birlikte, ticaret yapan işletmelerin belirli bir eşik değerinin altındaki satışları hariç olmak üzere, tüm satışlarının elektronik olarak düzenlenmesi ve müşterilerine iletilmesi zorunluluğu getirilmiştir.
e-Fatura Başvurusu İçin Devlet Dairesine Gitmek Şart mı?
E-Fatura başvurusu için devlet dairesine gitmek şart değildir. İşletmeler e-Fatura başvurusunu vergi dairesi ile internet üzerinden yapabilir. Ayrıca e-Fatura sistemi kullanmak isteyen işletmeler, vergi danışmanları veya mali müşavirleri aracılığıyla da e-Fatura başvurusu yapabilir.
E-Fatura Başvurusu
E-Fatura sistemi kullanmak için işletmelerin e-Fatura başvurusu yapmaları zorunludur.
İnter aktif Vergi Dairesi üzerinden https://ivd.gib.gov.tr/ linkinden e-fatura geçişi için müracaat edebilir siniz.
Şahıs Şirketleri e-Fatura Kullanabilir mi?
Türkiye’de, e-Fatura sistemi ticaret yapan tüm işletmeler için zorunlu hale getirilmiştir, bu nedenle şahıs şirketleri de e-Fatura kullanabilirler. Şahıs şirketleri, e-Fatura sistemi üzerinden tüm satışlarını düzenleyebilir ve müşterilerine iletebilirler.
Mali Mühür Çok Pahalı mı?
Mali mühür, e-Fatura sisteminde kullanılan bir güvenlik önlemidir. Mali mühür, e-Fatura sistemi tarafından oluşturulan fatura dosyalarının güvenliğini sağlamak amacıyla kullanılır. Mali mühür, fatura dosyasının içeriğinin değiştirilmeden geçtiğini ve faturanın gerçekliğini doğrulamak için kullanılır.
Mali mühür veya diğer adıyla elektronik mühür Kamu Sm üzerinden müracaat edilerek alınabilir.
https://onlineislemler.kamusm.gov.tr/landing
Sürekli Mali Mühür Taşımak Gerekli mi?
Mali mühür, e-Fatura sistemi tarafından oluşturulan fatura dosyalarının güvenliğini sağlamak amacıyla kullanılır. Mali mühür, fatura dosyasının içeriğinin değiştirilmeden geçtiğini ve faturanın gerçekliğini doğrulamak için kullanılır.
Mali Mühür Taşıma
Ancak, sürekli mali mühür taşımak zorunlu değildir. E-Fatura sistemi, fatura dosyalarının gerçekliğini doğrulamak için mali mühür kullanmaktadır. Bu nedenle, fatura dosyası oluşturulduktan sonra mali mühürün taşınması gerekmiyor.
Elimde Matbu Fatura Var Ne Yapmam Gerekli?
Elimizde bulunan matbu fatura, E-Fatura sistemi ile değiştirilmemektedir, işletmelerin matbu fatura kullanımını tamamen bırakmaları gerekmez. Matbu fatura, E-Fatura sistemi ile kullanılabilir.
Matbu fatura, kullanılması zorunlu olmayan durumlar için kullanılabilir veya E-Fatura sistemi ile ilişkili bir problem nedeni ile matbu fatura kullanmak gerekebilir.
e-Fatura ile İrsaliye Düzenlenebilir mi?
Evet, e-Fatura sistemi ile irsaliye düzenlenebilir. Türkiye’de, e-Fatura sistemi, ticaret yapan işletmeler için zorunlu hale getirilmiştir.
Bu nedenle, işletmelerin satışlarını, e-Fatura sistemi üzerinden düzenlemeleri ve müşterilerine iletmeleri gerekmektedir.
E-Fatura sistemi, tüm satışların düzenlenmesini sağlar.
e-Fatura Arşivi Nasıl Yapılır?
E-Fatura arşivi, elektronik ortamda saklanan veya yedeklenen e-Fatura bilgileridir. E-Fatura arşivi, vergi mevzuatına ve yasal düzenlemelerine uygun olarak yapılması gerekmektedir.
Kendi E-Arşivini Oluşturma
Ayrıca, e-Fatura sistemi kullanıcıları, kendi arşivlerini oluşturabilirler. E-Fatura sistemi üzerinden e-Fatura bilgilerini indirip saklayabilir, yedekleyebilir veya fiziksel ortamda arşivleyebilirler. Ancak, bu yedeklerin vergi mevzuatına uygun şekilde yapılması ve saklanması gerekir.
Saklama Süresi 10 Yıl
Düzenlenen e-faturaların 10 yıl boyunca elektronik ortamda saklanması zorunludur. Bir çok fatura entegratörü kendi sistemlerinin kullanılması şartı ile saklama hizmetini ücretsiz olarak sunmaktadır.
Müşterilerim e-Fatura Almak İstemiyor
E-Fatura sistemi, Türkiye’de zorunlu hale getirilmiştir. Bu nedenle, müşterilerin e-Fatura almak istememesi söz konusu olamaz. E-Fatura sistemi, tüm ticaret yapan işletmeler ve müşteriler için zorunludur.
Müşterim TC kimlik No Vermiyor. Ne yapmak Gerekiyor?
Türkiye’de e-Fatura sistemi zorunlu hale getirilmiştir ve e-Fatura düzenlemek için müşterinin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası (TCKN) bilgisi gerekmektedir.
TCKN, e-Fatura sistemi için zorunlu bir bilgi olduğu için, müşterinin TCKN bilgisini almamış olmak, e-Fatura düzenleme işlemlerini gerçekleştirmek için bir engel oluşturabilir.
TCKN Bilgisi Alma
Ancak, müşterinin TCKN bilgisini vermemesi durumunda, işletmeler için bazı çözüm yolları mevcut olabilir. Örneğin, müşterinin TCKN bilgisini almak için aşağıdaki yollar deneyebilirsiniz:
1. Müşterinin TCKN bilgisini almak için bir izin formu hazırlayın ve müşteriden imzalatın.
2. Müşterinin TCKN bilgisini, satın alma sırasında kredi kartı bilgileri gibi diğer bilgilerle birlikte alın.
3. Müşteri ile iletişim kurun ve neden TCKN bilgisini vermediğini sorgulayın.
e-Faturada Değişiklik Yapılabilir mi?
E-Fatura karşı firmaya iletildikten sonra değiştirilemez. Faturayı alna firma kabul edebilir veya gelen e-faturayı reddeilir. Eğer e-faturayı kabul etti ise iade faturası keserek yeniden satıcıdan doğru e-faturayı kesmesini ister.
E-Faturayı göndermeden, yapılabilecek değişiklikler arasında:
• Ürün veya hizmetlerin adı, miktarı, fiyatı veya vergi oranı gibi bilgilerinin değiştirilmesi
• e-Faturanın düzenlenmiş olduğu tarihin değiştirilmesi
• e-Faturanın iptali
• e-Faturanın kesilmiş olduğu tarih değiştirilmesi gibi değişiklikler yapılabilir.
e-Fatura Numarası ile Matbu Faturaların Fatura Numarası Aynı Olmak Zorunda mı?
E-Fatura numarası ile matbu faturaların fatura numarası aynı olmak zorunda değildir. E-Fatura ve matbu faturalar arasında fatura numarası aynı olmasına gerek yoktur. E-Fatura ve matbu faturalar, iki farklı fatura tipidir ve iki farklı numaralandırma sistemi kullanılır.
E-Fatura sistemi, elektronik fatura düzenleme işlemlerini sağlar. Bu nedenle e-Fatura sistemi, otomatik olarak benzersiz bir fatura numarası oluşturur. Bu numara e-Fatura sistemi tarafından oluşturulduğu için, matbu faturaların fatura numarası ile aynı olması gerekmez.
Gerçek Kişilere, Son kullanıcılara e-Fatura göndermek Mümkün mü?
Gerçek kişilerle veya son kullanıcılar için e-Fatura yerine e-arşiv fatura düzenlemek mümkündür.
E-Arşiv Fatura sistemi, müşterinin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası (TCKN) bilgisi gerekmektedir. Gerçek kişiler veya son kullanıcılar için e-Arşiv Fatura düzenlemek isteyen işletmeler, müşterilerinden TCKN bilgisi isteyebilirler.
2000 TL Altına E-arşiv Fatura
E-arşiv Fatura düzenlerken 2.000 Tl nin altındaki faturalarda TCKN yerine 11111111111 yazarak geçilebilir. 11 tane 1 rakamından oluşmaktadır.
e-Faturaya Geçince e-Deftere de Geçmek Zorunda mıyım?
Türkiye’de e-Fatura ve e-Defter sistemleri zorunlu hale getirilmiştir. Ancak, e-Fatura sistemi ve e-Defter sistemi arasında bir zorunluluk ilişkisi yoktur. e-Fatura sistemi kullanmak için e-Defter sistemi kullanmak zorunlu değildir.
e-Fatura, Matbu Fatura ile Aynı Şekilde İşlem Görüyor mu?
E-Fatura ve matbu fatura arasında bazı farklılıklar mevcuttur.
E-Fatura, elektronik ortamda düzenlenen, imzalanan ve arşivlenen bir faturadır. E-Fatura, vergi dairesine ve müşteriye elektronik ortamda iletilerek arşivlenir.
Matbu Fatura
Matbu fatura ise, kağıt üzerinde düzenlenen, imzalanan ve arşivlenen bir faturadır. Matbu fatura, Matbu fatura, vergi dairesine ve müşteriye kağıt ortamda iletilerek arşivlenir.
Bu nedenle, e-Fatura ile matbu fatura arasında, düzenleme, imzalama, arşivleme ve gönderme aşamalarında bazı farklılıklar mevcut olabilir. Ancak, E-Fatura ve matbu fatura hukuki olarak aynı niteliktedir, yasal olarak kabul edilir ve aynı yasal sonuçları doğurur.
Mali Müşavirimin İşi Zorlaşacak mı?
e-Fatura ve e-Defter sistemlerinin kullanılması işletmelerin mali müşavirleri için iş yükünü arttırabilir. Bu sistemleri kullanmak için mali müşavirlerin sistemi öğrenmeleri, işletmelerin vergi mevzuatına ve yasal düzenlemelerine uygun olarak e-Fatura ve e-Defter bilgilerini düzenlemeleri ve vergi dairesine göndermeleri gerekebilir.
Mali Müşavirler İçin İş Yükü
Ancak, unutmayın ki, e-Fatura ve e-Defter sistemleri kullanılması işletmelerin vergi dairesine göndermeleri gereken bilgileri daha kolay ve hızlı bir şekilde elde etmelerine ve göndermelerine olanak sağlar. Buda, mali müşavirler için iş yükünü azaltacaktır.